17.7.2011

Niporessien vierailu

Suomesta on aina ihana saada vieraita. Tänä vuonna onkin jo liuta ystäviä ja sisko käynyt kylässä. Toivottavasti jaksavat vielä vierailla senkin jälkeen kun paikasta katoaa uutuuden viehätys!

Heinäkuun alussa sain "Niporessit" kylään. Nimi on munan saannos eli sanan muunnos parin sukunimistä. Ja nimestä poiketen nämä tyypit ovat kaikkea muuta kuin nipottajia tai ressaajia. :-) Kielloista huolimatta sain tuliaisia Suomesta, mm täydennystä salmiakki varastooni ja Kaesan pettuleipiä.

Muutamaan päivään saimme mahdutettua paljon ohjelmaa. Olimme Schubertiade konsertissa, kävimme Lindaun saarella Saksassa, Liechtensteinissa, Bregenzissä (Itävallassa), tietysti vietimme aikaa myös Dornbirnissä ja pyörähdimmepä tyttöjen kesken jopa Italiassa Luinossa (Lago Maggioren rannalla).

Iltamaisemat yli Dornbirnin

Aurinkokello Lindaun saarella Saksassa
Liechtensteinissa ajoimme ylös Malbuniin josta otimme tuolihissin 2003 metrin korkeuteen paikkaan nimeltä Sareis. Näköalat olivat upeat! Ylhäällä näimme myös erilaisia alppikukkia kuten Alppiruusun.

Sareis, Liechtenstein

Taustalla kahvila/ravintola 2003 metrissä

Kaisa ja Samuli matkalla alas

Keskiviikko aamuna olikin sitten aikainen herätys. Bussikyytimme Italiaan Luinoon lähti 4:55 aamulla! Luino on pieni kaupunki Lago Maggiore -järven rannalla. Tie Luinoon menee yli vuorten ja maisemat matkalla ovat todella upeat. Kesäisin Luinossa on joka keskiviikko isot markkinat, mutta en ollut käsittänytkään kuinka isot ennen kuin näin ne! Emme ehtineet koluta läheskään koko markkinoita päivässä.

Kaisa Luinon kadulla
Kun herää klo 4 maistuu pizzakin jo klo 11....

Luinossa oli TODELLA kuuma päivä, joten minun oli pakko käydä vaihtamassa markkinoilta ostamani kesämekko päälle paikallisen ravintolan vessassa. Vaihto-operaatio sai tosin aikaan hämminkiä... Vessaan mentäessä oli maksettava "vessanvahti naiselle" 50 centtiä, kun tulin ulos vessasta alkoi tämä nainen huutaa vihaisesti perääni italiaksi. Kaisa on opiskellut italiaa ja tulkkasi, että nainen oli kuulemma huutanut etten ole maksanut vessamaksua. Ilmeisesti eri asu sekoitti naisen pasmat.

Vilvoittelua Lago Maggioressa

Jokunen huivi kaupan...

Oliivileipää

Kiitos vierailusta Kaisa ja Samuli, hotelli Huuhaa toivottaa teidät tervetulleiksi uudestaan. :-)

1. Lago Maggioren markkinat on käymättä, kiitos vinkistä!

2. Käymisen arvoiset! Vinkki: ei kannata ostaa markkinoiden alkupäästä, hinnat laskevat mitä pidemmälle kävelee...

3. Kiitos vain myös sinne, ilo oli kokonaan meidän puolellamme. :) Itävallasta (ja tietysti niistä naapurimaistakin) löytyy upeita paikkoja, hienoa että päästiin niitä oikein paikallisoppaiden kanssa näkemään! Tosin matka Lago Maggiorelle oli varsin eksoottinen, kun emme ymmärtäneet mitään kuskin vuolaasta selityksestä ja opastuksesta - tämä kun tapahtui paksulla paikallismurteella. No, maisemat olivat upeat kielitaidon puutteesta huolimatta!